viernes, 18 de mayo de 2012

Lleida a Callejeros.

Sé el que pensen els representants de la Plataforma del Pla de l’Aigua sobre el Centre Històric de la nostra ciutat. Amb el Txema Muñoz compartim tertúlia a La Manyana TV des de fa quasi bé cinc anys i amb el Miquel Sabaté hem compartit, i compartirem, moltes hores de conversa sobre política i ciutat. Ells saben també què en penso, i a més ho he manifestat públicament, sobre la seva coneguda campanya negativa “en benefici del barri” però, sincerament, mai hagués pensat que arribessin a colar el carrer Boters de Lleida en el programa “Aquí hay Droga” de Callejeros, al canal Cuatro.

Callejeros s’ha popularitzat reflectint la vida a barriades famoses pels seus extraordinaris nivells de delinqüència, misèria i marginalitat. Precisament per això el programa dedicat al carrer Boters va estar un pel forçat. No crec que el Centre Històric sigui un barri de la tipologia Callejeros. Al programa s'hi van veure dos “passis” de haixix i marihuana que estaven gravats prèviament per la Plataforma. La resta: un ancià ebri, un grup de joves jugant a pilota; un cotxe derrapant, declaracions dels representants de la Plataforma amb el seu conegut discurs constructiu; gossos bordant i un noi cridant "Aquí hay de todo!" Punt. Tot plegat cinc minuts, però el mal ja s'ha fet.

Que el Centre Històric entri en aquest circuit mediàtic de barriades perjudica la imatge del barri. Crec que és una falta de consideració als veïns, entitats, institucions i societat civil que treballen des de fa temps per potenciar les seves bondats i penso que contamina gratuïtament els interessos comercials, turístics, veïnals i econòmics del cor de la ciutat.

Què guanya el Centre Històric de Lleida sortint a Callejeros “Aquí hay Droga”?

Què hi guanya el carrer Boters?

Què hi guanya la ciutat de Lleida?

Guanyen alguna cosa el representants de la Plataforma del Pla de l’Aigua protagonitzant un programa de televisió d’audiència estatal?

Aquestes i d’altres preguntes se les ha de fer cadascú per treure'n les seves pròpies conclusions. Jo he arribat a la meva: amb aquesta publicitat perdem tots.