viernes, 22 de febrero de 2013

Posició del PSC Lleida sobre el dret a decidir.


Us adjunto aquí el text íntegre de la MOCIÓ presentada pel Grup Municipal Socialista al Ple d'ahir a favor del Dret a Decidir. Va ser aprovada per majoria absoluta del Ple i per UNANIMITAT dels regidors i regidores socialistes.  -Els destacats en negreta són meus-

El Grup Municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya presenta al Ple d’aquesta Corporació de febrer de 2013 la següent:

MOCIÓ

A Favor del Dret a Decidir

La Sentència del Tribunal Constitucional, que modifica l’Estatut aprovat en referèndum per una majoria de ciutadans i ciutadanes de Catalunya, va ser interpretada per molts com la confirmació que les ànsies d’autogovern de bona part dels catalans i catalanes no quedaven ja atesos en la Constitució Espanyola.

D’altra banda, el nou finançament acordat l’any 2009, que pretenia aturar el creixent malestar fiscal català, tampoc ha garantit el compliment del principi d’ordinalitat i de redistribució equitativa de recursos amb el l’Estat.

lunes, 11 de febrero de 2013

Las cuatro patas de la mesa.

Comparto aquí un post que he publicado en el bloc Tinta Vermella elaborado en el marco del Màster en Lideratge i Comunicació per a la Gestió Política 2012-2013 con mis compañeras de curso.
Saludos.

Qué tiene el PSC que no tengan otros partidos?
Los progresistas catalanes que buscan una oposición contundente a la política económica de CiU tienen en IC-V una opción razonable.
Los progresistas que ven en la soberanía la gran y única solución a todos los problemas tienen en ERC o CDC una opción razonable.
Aquellos catalanes socialdemócratas que están hasta el gorro de nacionalismo sectarios, pero que les da repelús votar al PP, tiene en C,s una opción interesante. Visto así, qué ofrecemos nosotros para que nos vean como la mejor opción? La respuesta no es fácil. Pero ahí va una propuesta.


En el adn del PSC fluyen cuatro grandes valores que no coinciden juntos en ninguna otra opción política. Veamos:

1.- Clara vocación internacionalista.  La obsesión por los símbolos y por los territorios no es nuestra lucha. Ernest Lluch publicó en febrero del año 2000 en La Vanguardia un artículo precioso titulado “Nacionalisme y Catalanisme”. Lluch explica en ese artículo cuáles son, a su entender, las diferencias entre nacionalismo y catalanismo.